آخرین اخبار
کد مطلب: 80829
سعيد جليلي در افتتاحيه دومين کنفرانس بين المللي «افق نو»:
بايکوت خبري ۱۷۸ کيلوگرم اورانيوم مفقودشده در آمريکا
تاریخ انتشار : 1393/07/07 20:10:12
نمایش : 1301
سعيد جليلي گفت: نمونه ديگر از فريب و تزوير نظام سلطه موضوع تروريسم است. مردم منطقه ما به خوبي شاهدند قدرت‌هايي که شعار مبارزه با تروريسم آنها گوش فلک را کرده است، چگونه خود آنها گروه‌هاي تروريستي را مي‌سازند و پشتيباني و تقويت مي‌کنند.
   

به گزارش سلام لردگان به نقل از شبکه اطلاع رساني دانا،سعيد جليلي دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم افتتاحيه دومين کنفرانس بين المللي «افق نو» در هتل لاله تهران،گفت:بشر امروز وارث تمدني است که از چند قرن پيش به نام روشنگري، انسان را به تاريکي مضاعف کشانده است. تعريف ناقص از حقيقت و هستي ظلم بزرگ جاهليت مدرن به انسان است. اين نگاه که مملو از تحقيرانسان است کرامت و آزادي واقعي او را ناديده گرفته و ابعاد شخصيتي انسان را محدود مي کند. در اين نگاه حيات انسان در دوره اي کوچک خلاصه و حرکت به سوي کمال از او گرفته مي شود.

وي افزود:در اين نگاه انسان ها تنها از زاويه سود و زيان مادي اهميت پيدا مي کنند و ارزيابي مي شوند و زن به عنوان نيمي از طرفيت جوامع انساني نه تنها از اين قاعده مستثني نمي باشد بلکه بر او ظلمي مضاعف روا مي شود. نقش زن در رسالت بزرگ او براي تربيت انسان و جامعه بلکه با نگاهي ابزاري در خدمت نظام سرمايه داري قرار مي گيرد.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد:اين ارمغان جاهليت مدرن است که متاسفانه مقولاتي از جنس سياست و قدرت ،فرهنگ و هنر را در ذيل اين نگاه کوتاه، ناقص و درست از حيات انسان قرار مي دهند. در اين رويکرد دولت شکل مي گيرد تا مهم ترين کار ويژه آن حفظ  مالکيت ملاکان باشد و جالب اينکه افرادي که سهام دار عمده شرکت هاي برده داري بودند، در اين نگاه به عنوان پدر آزادي معرفي مي شوند؛ چرا که توانسته بودند به عنوان دبير انجمن مستعمرات کاروليناي شمالي برده داري مدرن را تئوريزه نمايند و چپاول و غارت ملل ستمديده را تحت انديشه ليبرال دموکراسي توجيه نمايند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد:اين رويکرد امروز به مدد استفاده از رسانه ، هنر و فن آوري‌هاي نوين ارتباطي و با استفاده از ساير ساز و کارهاي سياسي امکان ويژه‌اي براي تزوير و فريب پيدا کرده است.اگر زماني جنايتکاراني مثل هيتلر ابايي نداشتند از تبعيض نژادي صحبت کنند، امروز همان آپارتايد اعمال مي شود اما به اسم حقوق بشر. مدعيان حقوق بشر امروز کساني هستند که جنايات فاشيستي رژيم صهيونيستي در کشتن صدها کودک بي گناه را تئوريزه، توجيه و به شکل وقيحانه‌اي حمايت مي‌کنند.

جليلي خاطرنشان کرد:امروز دنيا شاهد است که فاشيستي ترين رفتارها در کشتن انسان‌هاي بي‌گناه و حمايت از آن با افتخار توسط نظام هاي ليبرال دموکراسي صورت مي گيرد. چرا؟ چون فکر مي‌کنند با ابزار سياسي همراه با استخدام هنر و رسانه مي‌توانند واقعيت‌ها را پوشاند و وارونه نشان دهند. هزاران کودک زير شديدترين بمباران ها توسط مدعيان حقوق بشر و دموکراسي کشته مي‌شوند اما نه تنها شوراي امنيت قطعنامه‌اي صادر نمي‌کند بلکه ابزار هنر و رسانه نيز آن را مي پوشاند و فراتر از آنکه در همين جهان به اصطلاح آزاد شبکه هاي تلويزيوني که به دفاع از مظلومين بر مي‌خيزد، تهديد به قطع ماهواره مي‌شوند.

وي در ادامه بيان داشت:نمونه ديگر از فريب و تزوير نظام سلطه موضوع تروريسم است. مردم منطقه ما به خوبي شاهدند قدرت هايي که شعار مبارزه با تروريسم آنها گوش فلک را کرد نموده است. چگونه خود آنها گروه هاي تروريستي را مي سازند و پشتيباني و تقويت مي کنند. سپس به بهانه آنها به کشورها يورش مي برند و اشغال مي‌کنند. صدها هزار انسان بي گناه کشته مي شوند. پس از چندسال خود اينها اذعان ميکنند نتوانسته اند با تروريسم مبارزه کنند و تنها ابراز تاسف آنها نه از کشته شدن صدها هزار انسان بي گناه در افغانستان و عراق و سوريه است بلکه تاسف از آن است که چرا هزينه ها بيش از فايده بوده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:مثال ديگر تزوير و فريبکاري ، موضوع مبارزه با سلاح هاي هسته اي است. امروزه مردمدنيا شاهدند کساني ادعاي مبارزه با سلاح هسته اي را دارند که خود داراي هزاران کلاهک هسته اي هستند و همين امروز هم مشغول ساخت و آزمايش نسل هاي جديد اين سلاح هستند . کشورهاي خود را به انبار مرگ بارترين سلاح ها قرار داده اند. اما کسي نبايد در اين باره حتي سوال کند. نظام سلطه و تزوير اطمينان دارد نه تنها قطعنامه اي صادر نخواهد شد بلکه فيلم و مستندي نيز نبايد ساخته شود. نه تنها به عنوان متهم و مجرم معرفي نخواهد شد بلکه با تزوير و فريب مي تواند خود را در جايگاه مدعي نيز معرفي کند.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي در ادامه بيان داشت:يک مثال براي اين موضوع شايد جالبي باشد؛ جمهوري اسلامي ايران عضو NPT است و سلاح هسته اي را نامشروع و ناکارآمد مي داند. قائل به شعار « سلاح هسته اي يراي هيچ کس و انرژي صلح آميز هسته اي براي همه است». به عنوان عضو NPT بيشترين همکاري را با آژانس داشته است و آژانس بارها اعلام کرده است که هيچ انحرافي از فعاليتهاي صلح آميز هسته اي نداشته است. تاسيسات هسته اي ايران زير نظر دوربين ها و بازرسان آژانس قرار دارد. نظام سلطه و فريب به سرکردگي رژيم آمريکا بيش از ده سال است سعي دارد به افکار عمومي دنيا و به خصوص مردم امريکا درباره فعاليت ها القاء نگراني نمايد و بدون هيچ دليلي و به بهانه هاي واهي کارکردن تعدادي سانتريفيوژ زير نظر آژانس براي مصارف صلح آميز هسته اي را تهديدي براي صلح و امنيت جهاني وانمود کند.

جليلي ادامه داد:اين درحالي است که آمريکا جدا از نگهداشت زرادخانه هاي هسته اي و ساخت و آزمايش  نسل هاي جديد سلاح هاي هسته اي که خطري براي امنيت جهاني و مردم امريکاست، چند دهه است به شهادت اسناد اداري خود امريکا 178  کيلوگرم اورانيوم غني شده با غناي بالا در دورن خاک امريکا گم شده است اما نه تنها قطعنامه اي صادر نمي شود، حتي جان شهروندان امريکايي نيز در اين باره چنان بي اهميت است که اين خبر علي رغم غير قابل انکار بودن آن به شدت بايکوت مي شود.

وي در ادمه تاکيد کرد:چطور دولت امريکا براي وجود مواد غني شده زير نظر آژانس  و براي مصارف صلح آميز اظهار نگراني مي کند اما براي مفقود شدن 178 کيلوگرم اورانيوم غني شده آن هم در داخل خاک امريکا که جان و امنيت شهروندان امريکا که جان و امنيت شهروندان امريکا را تهديد مي کند براي چند دهه سکوت نموده  و اين خبر بايکوت مي شود. اين مثال و صدها مثال مشابه نشان مي دهد قدرت هاي استکباري نه تنها حقوق ساير ملت ها بلکه حقوق و امنيت ملت خود را نيز ناديد مي گيرند. آنچه امروز توسط قدرت هاي استکباري دنبال مي شود صرفا منافع عده اي اندک و صاحبان کلوپ هاي ثروت و قدرت است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخشي ديگر از سخنانش با اشاره به وقوع انقلاب اسلامي در ايران اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران با الهام از آموزه هاي پيامبران الهي بر مبني انديشه هاي متعالي نويد بخش تمدني جديد است. تمدني که نگاه  آن به هستي  تمام وجوه آن را شامل مي شود. تمدني که سير انسان را نه تنها در حيات مادي بلکه در مسيري تا سوي خدا ترسيم مي کند. تمدني که نيک فرجامي و سعادت را براي انسان هم در حيات دنيا و هم در حيات ديگر مي خواهد. تمدني که در کنار عقل و تجربه و شهود، استفاده از آموزه هاي وحياني را فرصتي بزرگ براي سعادت انسان و جوامع بشري مي داند. تمدني که دو شاخص مهم ايمان و عمل صالح را ملاک و مبناي ارزيابي هاي خود قرار مي دهد. تمدني که براساس مباني فوق در اقتصاد، سياست، ارتباطات و هنر مدل هاي متعالي و مبتني بر کرامت  و آزادي واقعي انسان ارائه مي کند.

وي افزود:انقلاب اسلامي ايران نشان داد مي‌توان در مقابل نظام سلطه ايستاد، مقاومت کرد، پيروز شد و پيشرفت رد و امروز تمام نگراني نظام سلطه از شکل گيري و ريشه دواندن  و تکثير چنين تمدني است اما روز به روز به عجز و ضعف خود در برابر اين تمدن غني بيشتر پي مي برند. تمام قدرت هاي سلطه گر پشتيبان شاه بودند اما ملت ما اراده کرد شاه رفت.  تمام قدرت هاي استکباري در جنگ 8 ساله صدام عليه ملت ما پشتيبان صدام بودند و هر آنچه توانستند از سلاح شيميايي- مرگبارترين جنگ افزارها را در اختيار صدام قرار دادند. اما ملت ما پيروز شد امروز خود آنها اعتراف مي کنند ايران نه بدون امريکا بلکه در مبارزه با امريکا پيشرفت نموده و به قدرتي بزرگ تبديل شده است و اقتدار ايران غير قابل انکار است.

جليلي در خاتمه بيان داشت:ملت ايران لخت بودن نظام سلطه و پوشالي بودن قدرت موهوم آمريکا و قدرت هاي استکباري را در برابر ايمان ملت ها نشان داد. الگوي انقلاب اسلامي تکثير شده است. با الهام از اين الگو جنوب لبنان آزاد مي شود، در تمام جنگ ها ناکام مي ماند و شکست مي خورد. پس مي توان ايستاد، مقاومت کرد، پيروز شد، پيشرفت کرد و تکثير شد. وقتي نظام سلطه با سخت افزار و جنگ افزار نتوانست در برابر نرم افزار انقلاب اسلامي موفق شود، مطمئن باشيد در جنگ نرم و در عرصه هاي فرهنگي، هنري و رسانه‌اي شکست هاي بزرگتري را متحمل خواهد شد. آنگاه که چراغ حقيقت روشن شود باطل خواهد رفت چرا که باطل رفتني است.

انتهاي پيام/گ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس